20個香港獨立樂團,你又知幾多個?LMF竟然前5位都入唔到!

20個香港獨立樂團,你又知幾多個?LMF竟然前5位都入唔到!

同熱愛這片土地,大家刻骨銘記。

2019/06/07

香港樂音,繞樑三日

生活喺香港,音樂真係好緊要,特別返放工喺地鐵迫到沙甸魚咁嗰時,耳機真係一大救贖。耳仔邊播緊嘅係旋律又好,節奏都好,都可以喺依個咁擁擠嘅城市到,製造專屬於自己既私人空間。人愈大,香港就好似愈嚟愈迫,愈嚟愈壓抑,你有嘢想講但唔敢講,唔再好似細個咁咩都唔驚,日日通街走通街嗌。你好羨慕,羨慕以前嘅人朝氣勃勃,面對大小事都可以嘻笑怒罵。嗰時香港地好有希望,香港人對自己獨特嘅本土流行文化好自豪,會睇香港電影,聽粵語歌。依家呢?你耳邊播緊嘅歌係咪你熟悉嘅母語?係咪講緊你熟悉嘅地方?黃霑以1997年為粵語流行曲嘅分水嶺:「粵語流行曲沒落的趨勢,限於環境,已難望再有奇蹟出現。」2019年嘅今日,連香港人都唔係好聽香港歌喇,香港已死?梗係唔係!仲有好多香港人支撐住本土音樂,支持本土文化。今次DaliyView就同大家介紹吓一班仲堅持喺香港唱,唱香港嘅獨立樂團啦!

DV小教室:網路溫度計透過《KEYPO大數據關鍵引擎》大調查觀測咗近萬個網站頻道(而且不斷增加ing),包括港澳地區的新聞頻道、FB、IG同埋各大討論區、Blog......透過強大嘅網文爬梳觀測,攞到巨大嘅資料樣本數,拎到上億嘅文章及留言訊息,以人工智慧的語意程式做分析。


10 LMF大懶堂,Hip Hop文化

——You Know What the * I Am Saying
有人話LMF嘅歌不文,但唔知嗰班人有冇收到D歌想帶出嘅訊息呢?語言文字只不過係承載訊息嘅工具,LMF嘅歌係多粗口,但當中斥責嘅社會問題先係重點,先係值得被反覆思考嘅嘢。好似佢哋回應負評《傲氣長存》嘅歌詞咁:「喂!係咪講幾句粗口就會教壞你個仔/又唔見我鬧幾鬧就可以改善社會問題」,到底咩先係影響、教壞下一代嘅源頭?依個問題,可以同LMF《惡世紀》其中一段rap解答,「人人為我我為人人/穩定社會背後照舊血淋淋/太多真相無權過問被囚禁/正義聲音永遠為公義抗爭」Respect!

9 神奇膠,Wondergarl

——熱血港青愛膠友
香港有冇問題,你知,我知,對面個單眼佬都知。但要點面對依D問題,真係好考功力,個人灰少少都分分鐘頂唔住。而神奇膠就實行風趣反智,玩盡唔同曲風,唱盡香港社會問題。好似首《絲打與貓》,同娘娘同兵嘅關係嚟包裝保護流浪動物的訊息,真係有意義得嚟,又好鬼風趣幽默嘅啫。佢哋有時輕鬆mode,有時又會認真mode,好似首《做你男人我》咁,唱出一句「在雨中找到自覺/昂然守護我的世代」,令到香港人好有共嗚!香港係我哋嘅地方,係我哋嘅屋企,守護屋企係所有香港人要做嘅嘢。

8 話梅鹿,器樂搖滾樂隊

——我踏在架空世界的瓦礫之上
香港純音樂獨立樂團話梅鹿,佢哋係無主音嘅,係主流音樂界無可能做到嘅事,反而成為佢哋係地下獨立樂團嘅特色。當然佢哋唔係首首都無歌詞,好似《Lichen 地衣》,「聽你唱美麗童謠/放開手上破紙鳶/一切都不重要」,平淡之中有幾分詩意,配合埋獨特嘅曲風,認真迷人。各種唔同、奇怪嘅拍子組合,造就咗佢哋獨特風格,最經典當然係《熱寂》喇!佢哋呢首歌曲好受歡迎,令香港唔少地下樂迷都愛上佢哋。話梅鹿嘅MV製作亦都好有意思,《Cyanide 氰化物》睇落甜蜜蜜,點知原來係愛你愛到殺死你,睇到毛管戙!


7 廿四味24Herbs,道地涼茶

——Do You Know Me!
同好多明星好老友嘅廿四味,咁多年嚟都咁real,對於Hip Hop、音樂嘅態度一直冇變過,正正同佢哋《Do You Know Me》嘅歌詞講嘅一樣,「越rap越燥/呢一種態度/我唔想Let It Go」,真係respect到……ok。2019年,廿四味出左首新歌《M.L.Y》,睇個名就聞到陣local味啦,聽埋首歌就知佢哋認真貼地,rap出香港人嘅心酸,rap出香港人嘅無奈。「起勢猛做/起勢猛做」,「不停咁儲/不停咁儲」,點努力都好似冇希望咁,仲點安居樂業啊?廿四味學大美人一句:「我真係恭喜你呀香港地」。

6 觸執毛,Chochukmo

——Wo wo wo wo wo wo wo
主音Jan Curious披頭散髮,瀟洒咁隨住歌曲擺動,唱出令人為之動容嘅詞句,相信係一眾睇過觸執毛演出Fans最深刻嘅印象。一首《Good Night》,絕對係國際級水平,不論編曲、歌詞都係一絕,相當與別不同。觸執毛主要係用英文作詞,樂評形容佢哋「將不同樂風與搖滾揉合,充滿實驗味道的風格」,好似《One O'clock》咁,「oh don't think just follow me/it's a once in a lifetime opportunity」,演奏一層比一層緊張、激烈,令人想講,香港竟然有咁正嘅樂隊!

5 雞蛋蒸肉餅,GDJYB

──Why Don’t You Kill Us All
有時候真係好想怪雞蛋蒸肉餅唱得太到肉,用數字搖滾(Math Rock)溝民謠(Folk)嘅新鮮多變音樂,呈現一個個血淋淋嘅社會事實。好似《Double No No》,一句「I so love my home/the place we grow up/what it becomes now」,真係唱出香港人近幾年嘅心聲。望住香港近年變咁多,好多嘢冇晒道理,社會上好多嘢都係夾硬嚟;好多香港人為咗生活,為咗家庭,都只可以無奈屈服,講句「返工,不了」。所以,好多謝雞蛋蒸肉餅用歌曲幫我哋出聲,幫我哋大聲質問:「What's wrong with all those souls/Can't you hear them screaming below」。

4 KOLOR,Color為名

——但我共你可一起喝悶酒
KOLOR自《INDEPENDENCE LIVE》獨立至今,創作、演奏咗無數精彩嘅歌曲。好似2009年《圍城》咁,「當青春不再/你為何喧嘩/ 時尚裡的榮華/文物都可變泥沙」,點出咗香港人奮鬥嘅困局,喺物慾橫流嘅時代,可能好多有價值嘅事物都會消逝,真係好悲涼!2012年《這些機會不屬於我的》更加唱出失戀嘅痛苦,唔係一味三幅被叫春,「途人話放下了就會治療/難道仍不棄歷史那月票」,寫得好入肉。2019年5月新歌《初老》,「失去初心就已經初老」,講出現實嘅無奈,點出咗初衷嘅價值,理想難為,我哋一定要繼續支持KOLOR。

3 My Little Airport,香港之聲

——希臘神話有一個故事……
「邊一個發明了返工/我要給佢米田共/邊一個發明了返工/返到我愈嚟愈窮」,可能係香港最獨特嘅獨立樂團My Little Airport,2009年《邊一個發明了返工》,講出咗全香港打工仔嘅心態,而家無人返工呀!My Little Airport嘅題材相當貼地,好似《給金鐘地鐵站車廂內的人》,用香港地鐵呢種交通工具做題目,實寫香港人迫到爆嘅情況,但歌詞又指緊「你們曾經是夾在月台上有理想的人」,上咗岸嘅,就唔再行入d,真係相當寫實。《西西弗斯之歌》睇歌名離地,其實講中哂香港人嘅無力,唯有好似神話故事咁,「我開始搵到工作嘅快感」,好有意思!

2 ToNick,長相廝守

——100蚊可以拍個咩MV呀你覺得?
2017年《救殭清道夫》主題曲,ToNick嘅《長相廝守》紅爆香港,「難道我可以扭轉宿命/重遇你一次」,浪漫到不得了,每個香港後生仔都識唱呢句。ToNick除咗打入大眾嘅歌,都仲有好多值得一聽再一聽嘅曲風。「傻/得夠快活有貨熱血錯又怕咩woh/我/信個世界無野難到我」,2010年《T.O.N.I.C.K》公認係最原汁原味嘅ToNick,100蚊都拍到MV,熱血到不得了。係Fans嘅,一定知佢哋港式幽默!2010年嘅《Last Christmas》,2018年《This Christmas》,「佢HI我 /我HI翻佢」,力證ToNick打入主流,依然故我。

1 RubberBand,逆流之歌

——撞進了冰山,捲上了急灣
「幾張臉掠過/未留座/只得你/始終也明白初」,RubberBand喺2018年推出新歌《未來見》,寫出人間真情相伴,配合埋MV香港眾生相嘅故事,觸起咗無數香港仔女嘅共鳴。RubberBand引動潮流嘅歌曲,真係數之不盡,2010年嘅《發現號》,冰山、急灣都擋唔住我哋嘅步伐,為咗自我為咗理想,都依然要向著太陽狂走。2018年《逆流大叔》嘅熱血,無數人都反覆咁聽RubberBand嘅《逆流之歌》,即使面對逆流,都要「拼了所有/不息不休」。RubberBand嘅熱血、理想一直無變,我哋會喺未來相見,聽更多精彩經典嘅歌曲。

香港文化,獨立多元

九七打後,香港主流音樂或者再無之前咁勁,但係喺我哋平時無咩留意,主流市場無咩點講嘅Underground,好多香港獨立嘅樂團,各自呈現咗唔同嘅多元文化。兩張表,二十隊獨立樂團,可能有部份你聽都未聽過,不過如果你願意花少少時間上網搵佢哋音樂嚟聽,我用條命擔保一定會有驚喜。你會發現,哇,原來香港都仲有呢種類型嘅音樂,仲有呢種類型嘅樂團,比起唔少主流音樂都更加有味道,更加貼近我哋日常生活。唔好只係聽情歌,唱嚟唱去都係嗰幾句喇!香港人要撐返香港獨立嘅樂團,等待有朝一日,香港再次成為亞洲音樂先行者,等香港嘅音樂文化四散全球!各位即刻聽吓呢二十隊嘅歌,梗有一隊你會鍾意嘅。



分析說明:

本研究資料分析時間範圍為2018年05月30日至2019年05月29日,共一年。

網路大數據系統觀測港澳地區上萬個網站頻道,包括新聞頻道、Facebook、Instagram、Twitter及各大討論區、部落格等,針對討論『香港獨立樂團 』相關文本進行分析,並根據網友就該議題之討論,作為本分析依據。

本文分析之結果,非參考投票、民調、網路問卷等資料,名次僅代表網路討論聲量大小,不代表網友正負評價。

「加入香港網路溫度計Fan Page睇睇網民嘅花生係乜嘢?」>>>

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

DailyView曰:


香港嘅獨立樂團,由香港人自己撐!



接續看下一篇

x

訂閱DailyView網路溫度計(香港版)電子報